.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پاسخ كردان در واكنش به يادداشت پنج شنبه كيهان

علي كردان در واكنش به يادداشت پنج شنبه كيهان با عنوان «آنجا چه خبر است؟!» جوابيه اي برای حسین شریعتمداری ارسال داشته و کیهان نیز پاسخ آن را داده است.

آقاي حسين شريعتمداري
مدير مسئول روزنامه كيهان
سلام عليكم
در نشريه شماره 19218 كيهان، با عنوان آنجا چه خبر است، مطالب سراسر كذب و موهني را نسبت به اينجانب روا داشتيد كه لازم است برابر با قانون مطبوعات در اولين شماره در همان ستون اين جوابيه را منتشر نماييد.
در آن متن موهوم و مملو از حدس و گمان هاي مختلف و متضاد (كه البته از ترفندهاي نگارشي جنابعالي است) مدعي شده ايد «آقاي عباسي مدير كل پارلماني دولت، تحت مسئوليت آقاي رحيمي معاون پارلماني رئيس جمهور قرار دارد. بنابراين در حالت اول؛ احتمال هماهنگي وي با آقاي رحيمي قوت فراواني دارد. از سوي ديگر، آقاي رحيمي از دوستان نزديك آقاي كردان و از همفكران و همراهان اوست. بنابراين، احتمال هماهنگي آقاي كردان و آقاي رحيمي در اين ماجرا دور از ذهن نيست كه شواهدي نيز بر آن دلالت مي كند.»
1- ابتدا اين سؤال را از جنابعالي دارم كه براساس كدام مشي اصولگرايانه و در كدام قاموس ارزشمدارانه، شما اين اجازه را همواره براي خود قائل هستيد كه پيش از بررسي در ماهيت اخباري كه كسب مي كنيد و تحقيق در صحت و سقم اخباري كه به دست مي آوريد رأساً و در مقام يك فردي كه از همه امور مطلع است و هيچ نقصي در اطلاعات و تحليل هاي وي نيست از امكاني كه متعلق به بيت المال مسلمين است براي مقاصد و نيات و اوهام خود بهره برداري مي كنيد.
2- اصولاً اينجانب از هيچ يك از حدس و گمانه زني هاي شما اطلاعي نداشتم و اتفاقي كه روز چهارشنبه نيز رخ داد موضوعي است كه ارتباطي به بنده پيدا نمي كند و من از رسانه ها در جريان آن قرار گرفتم و همچنين بررسي هاي اينجانب نشان مي دهد كه موضوع دادن چك 5ميليون توماني به نمايندگان براي ساخت و تعمير مساجد، بنا به درخواست تعدادي از نمايندگان در ماه مبارك رمضان از آقاي رئيس جمهور مي باشد و اهداي اين كمك از بعد از ماه مبارك در جريان بوده و ارتباطي به استيضاح اينجانب ندارد.
3- اما نكته اساسي اينكه اصولاً بنده به كارگيري چنين روش هاي مذموم و ناپسند مورد ادعاي شما را روشي غير اخلاقي و ماترياليستي مي دانم كه براي نيل به هدف به هر ابزاري و لو غير مشروع و غير منطقي و غير انساني متوسل مي شوند. من هر روشي را كه خاستگاه غير الهي داشته باشد را قبول ندارم و معتقد به رأي با خير و بركت مجلس محترم هستم.
4- بنده پيش از اين نيز نامه اي به شما نوشتم و شما را به اخلاق اسلامي و رعايت تقواي سياسي توصيه نمودم ولي شما جرأت و جسارت انتشار آن را نداشتيد و يكي دو روز بعد با درج مطلبي، تهمت هاي ناروايي را كه به بنده منتسب كرديد پس گرفتيد و به اعتقاد بسياري از صاحب نظران و كارشناسان رسانه، با ادبيات حاكمانه خود، عذرخواهي نموديد. بار ديگر نيز از شما مي خواهم به پند اين بنده حقير كه سابقه 30 سال كار اجرايي در مناصب مختلف را داشتم توجه كنيد و با تكبر و توهم، خود راحق مطلق نپنداريد و لحظه اي نيز به آخرت خود بيانديشيد. من اميدوارم نه به اندازه 30 سال بلكه براي يك دوره 6 ماهه، به جاي نشستن در اتاقهاي بسته و نوشتن و نقادي، يك مسئوليت اجرايي را عهده دار شويد تا كارنامه شما نيز مورد ارزيابي ديگر نويسندگان و نقادان قرار گيرد!
5- لازم است تأكيد نمايم استيضاح را حق قانوني نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي مي دانم و نتيجه استيضاح هر چه باشد براي بنده شيرين مي باشد چرا كه براي يك خدمتگذار تفاوتي در مكان و مقام نيست بلكه هر فرصت براي خدمتگذاري به انقلاب و مردم ميهن عزيزم راگشايش درگاهي جديد براي شكر نعمات الهي مي دانم و اعلام مي كنم با آمادگي كامل براي دفاع، در روز استيضاح در مجلس و پيشگاه نمايندگان عزيز حاضر خواهم شد و به بيان حقايقي خواهم پرداخت كه اميدوارم روزنامه كيهان روز چهارشنبه 1387.8.15 آن را كامل و بدون تقطيع منتشر نمايد.
علي كردان - وزير كشور

كيهان: در باره جوابيه آقاي كردان
اگرچه گفتني هاي فراواني هست ولي در اين مختصر به بيان چند نكته بسنده مي كنيم:
1- آنچه در يادداشت كيهان آمده برپايه اسناد آشكار، اظهارات صريح نمايندگان و اعتراف آقاي عباسي مديركل دفتر دولت در مجلس است علاوه بر آن، تصوير چك هاي پرداختي و نسخه دوم نامه هايي كه نمايندگان دريافت كننده چك بدون اطلاع از متن آن امضاء كرده اند نيز موجود است، بنابراين معلوم نيست آقاي كردان چگونه اين كلاهبرداري مشمئزكننده را انكار مي كند؟!
2- وزير محترم كشور ضمن اعلام بي اطلاعي از موضوع- كه انشاءالله چنين باشد- در شرح ماجرا نيز صادقانه عمل نكرده است. ايشان به پرداخت چك هاي 5 ميليون توماني براي تعمير مساجد اشاره كرده ولي به اصل ماجرا اشاره نكرده اند كه تقسيم كننده پول به طور همزمان دو امضاء از نمايندگان مي گرفته كه متن يكي از آنها اعلام انصراف از درخواست استيضاح بوده است بي آن كه نماينده امضاءكننده از متن نامه مطلع باشد.
3- آقاي كردان مي نويسد چرا كيهان كه متعلق به بيت المال مسلمين است- البته نه آن كه مانند روزنامه هاي دولتي از بودجه بيت المال ارتزاق كند- به ماجراي آن روز مجلس پرداخته است؟! كه بايد گفت؛ دفاع از منافع ملي و افشاي ترفند قانون شكنان وظيفه قانوني مطبوعات است. بنابراين، اقدام كيهان كه مقابله با يك كلاهبرداري سياسي بوده است هدر دادن بيت المال است يا سوءاستفاده از بيت المال براي پس گرفتن امضاي استيضاح كنندگان، آن هم با حيله گري و بدون اطلاع آنان؟!
4- فرموده اند كه كيهان جرأت چاپ جوابيه دوم ايشان در ماجراي «كرسنت» را نداشت! كه بايد گفت؛ كيهان با وساطت برخي از مسئولان كه آقاي كردان آنها را مي شناسد و صرفا براي حفظ حرمت وزير محترم كشور از چاپ آن خودداري كرد. چرا كه پاسخ كيهان به آن جوابيه مي توانست براي آقاي كردان ناراحت كننده تر از پاسخ به جوابيه اول ايشان باشد.
5- جناب كردان به سابقه درخشان 30 سال خدمت خود اشاره كرده اند كه ضمن احترام به اين خدمت 30 ساله عرض مي كنيم؛ سخن ما درباره خدمت دو ماهه اخير حضرتعالي است كه چندان درخشان نيست.
6- فرموده اند «من هر روشي را كه خاستگاه غيرالهي داشته باشد قبول ندارم و معتقد به رأي باخير و بركت مجلس محترم هستم» و كيهان نيز به اين ديدگاه آقاي كردان احترام مي گذارد، ضمن آن كه اميدوار است ايشان به عنوان يكي ديگر از سجاياي اخلاقي خويش، «تفاوت قول و عمل» را هم قبول نداشته باشند.
7- و بالاخره، نمايندگان استيضاح كننده از اصلي ترين نمايندگان طرفدار دولت هستند وگرنه، نمايندگان مخالف دولت كه آشكارا از شما حمايت مي كنند و به خاطر برخي از اقدامات نسنجيده جنابعالي از شما با عنوان «ذخيره شب انتخابات» براي تخريب جبهه اصولگرايان ياد مي كنند!
و در پايان جاي خوشوقتي است كه رئيس جمهور محترم دستور اكيد براي پيگيري و روشن شدن ماجرا صادر كرده اند و اميد آن كه پشت صحنه اين كلاهبرداري سياسي آشكار شود و انشاءالله نتيجه پيگيري آن باشد كه جناب آقاي كردان در اين ماجرا نقشي نداشته اند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.253 seconds.